Hogyan kezeld a belső monológjaid?

Iránytű a lelki okokhoz - Gyakorlat

Az elméd most nem csendes. Az tünetek dobolnak a véredben, az elmédben, az emésztőrendszeredben. Olyan az egész, mint egy megállíthatatlan folyam, csak áramlik és áramlik.

Olyan mintha a belső monológok el akarnák venni az életedet, eluralják a gondolataid, azt érzed szabadulni képtelenség.

Fontos, hogy megtaláld az utad a belső nyugalomhoz, a belső békéhez. Iránytűként használhatod az alábbi gyakorlatot, lépéseket.

Mit tehetsz?

Végezd el ezt a gyakorlatot.

1. Figyelem

Első lépésként kezdj el figyelni a gondolataidra, a belső monológjaidra, pusztán figyelj csak belülre. Ennyi.

Nincs más dolgod. Kezdj el belülre figyelni.

2. Ismétlés

Mi az, amit nagyon gyakran ismételsz? Jegyezd fel ezeket.

Ha van kedved, nyithatsz ennek egy külön füzetet. Hiszen ezeket lépésről lépésre tudod megvalósítani.

Szóval mi az, amin rágódsz? Egyszerű.

Nincs más dolgod, mint lejegyezni a gyakran előforduló mondatokat, valamint azt, mindez kivel kapcsolatos.

3. Elemzés 

TESTRÉSZEK

Figyeld meg, milyen kifejezésekben említed meg valamilyen testrészedet?

Majd jegyezd le ezeket is: pl.

  • “A mi családunkban … betegségben halnak meg a nők.”
  • “Epét hányok, ha ezt a  …  személyt meglátom.”
  • “Szívgöcsöt kapok, ha ezt hallom.”
  • “A mi családunkban erről (pénz stb.) nem beszélünk.”
  • “Az agyam eldobom, ha…”   
  • “A rendes lányok így nem viselkednek.”

ÉRZÉSEK

Figyeld meg, milyen érzések jelennek meg a leggyakrabban a belső monológodban.

Mivel, kivel kapcsolatosak ezek az érzések?

  • Harag – Kire haragszol? Mióta? Miért? Mi az, amit meg kell védened?
  • Neheztelés – Ki az, akire neheztelsz, aki beiita magát a zsigereidbe?
  • Veszteség – Mi az a nagy veszteség, mi ott dobol az ereidben?
  • Bűntudat – Mi az, ami beárnyékolja az életed?
  • Félelem – Mi az a félelem, ami befagyasztotta az életerődet?
  • Szomorúság – Mi az, amit ennyire nehéz elengedni?
  • Irigység – Mi az az árulás, ami megbocsáthatatlan?

És fontos, ne kezd elítélni magad azért, amiket gondolsz! Ez van most, ez sem nem jó, sem nem rossz.

Ez van. Indul indulsz. Ezek stoptáblák az utadon, jelzőtáblák.

Írd le a füzetedbe, ha valamelyik téma felzaklat, kérj hozzáértő segítséget, ha megakadtál a lelki okok feltárásában, feloldásában.

Boros Ildi

Fontos lehet...

fájdalom gyakorlat

Gyakorlat a fájdalom enyhítésére

Gyakorlat a fájdalom enyhítésére Meditációs gyakorlat Meditációs gyakorlat a hisztamin intolerancia, a mióma és az inzulinrezisztencia fájdalmak…